İçeriğe geç

Araç Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır

Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

Benzinli araçlarda ateşleme nasıl olur?

Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.

Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?

İŞLEVİ: Benzinli motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji vasıtasıyla ateşlenmesini sağlar. PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.

Ateşleme modülü nasıl çalışır?

Kesicinin neden olduğu çok hızlı akım yönü bobindeki manyetik alanı değiştirir ve ikincil sargı tarafından yüksek voltaj darbesine dönüştürülen bir voltaj darbesi oluşturur. Bu, ateşleme kablosundan bujinin kıvılcım aralığına geçer ve benzinli motordaki yakıt-hava karışımını ateşler.

Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme bobini arızası Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

Araç ateşlemeyi neden keser?

Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobini olan araçlarda, bobinlerden biri arızalanırsa, bazı durumlarda araç tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun olmaz. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.

Benzinli bir araçta buji ne zaman ateşleme yapar?

Bujiler, sıkıştırma zamanının sonunda pistonların yukarı doğru hareket etmesiyle benzinli motoru ateşler.

LPG bobin arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme bobini soketini tek tek çıkarın ve motorun tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titriyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motorun çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.

Araba ateşleme sistemi nasıl çalışır?

Düşük voltajlı akım aküden ateşleme bobinine gelir ve yüksek voltajlı akıma dönüştürülür. Yüksek voltaj buji kablosundan geçer. Bujiler ve tırnakları arasında kıvılcımlar oluşur. Bu kıvılcım ateşleme sürecini tetikler.

Bobinin çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?

Tabanı çıkardıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin sağlamdır. Ancak, taban çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır. Silindir sisteminde kıvılcım olmadığından yanma sistemi çalışmaz.

Distribütörün arızalı olduğu nasıl anlaşılır?

Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.

Tevzi makarası bozulursa ne olur?

Zamanlama makarası arızalanırsa, araç çalışmayabilir veya egzozdan patlayıcı sesler gelebilir. Her iki durumda da aracın motorunu kalifiye bir kişiye göstermeniz önerilir. Zamanlama makarası arızalanırsa, yenisiyle değiştirmek daha iyidir.

Benzinli motorda ateşleme nasıl olur?

Otto motorlarında ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile tutuşturulmasıyla gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.

Buji elektriği nereden alır?

Bujinin üstünde bulunan ateşleme bobinlerine 12V ve sinyal gücü sağlayan bir elektrik kablosu ve soketi vardır. Her silindir için bobin birincil devre kontrolü Motor Kontrol Ünitesine (ECU) bağlıdır.

Ateşleme bobini kaç tanedir?

Gelen akımı 12 voltluk bir direnç ölçümü olarak yükseltir. Sonra bunu bujilere gönderir. Genellikle eski araçlarda 1 bobin bulunur. Yeni araçlarda her bujiye bağlı bir bobin bulunur.

Ateşleme bujisi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.

Distribütör bozuk olursa ne olur?

Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.

Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?

Ateşleme sistemi sorunları: Buji, ateşleme bobini veya distribütör gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Eksik veya kirli motor yağı: Yetersiz motor yağı veya aşırı kirli yağ motorun çalışmamasına neden olabilir.

Isıtma bujisi arızası nasıl anlaşılır?

Arızalı bir kızdırma bujisinin belirtisi, aracınızın çalıştırılmasının zor olması veya hiç çalıştırılmaması olabilir. Bu, özellikle soğuk havalarda fark edilir. Ek olarak, bir buji arızası aracınızın yakıt tüketiminin artmasına veya motor performansının düşmesine neden olabilir.

Tavsiyeli Bağlantılar: Borsada Arbitraj Nasıl Yapılır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Elit Escort