Garantili üründen servis ücreti alınır mı?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.
Mağazadan alınan ürün değiştirilir mi?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz iade eder.
Garantili bir ürün kaç defa servise giderse değişir?
Tamire bırakılan ürünlerin en geç 30 gün içerisinde tamir edilmesi gerekmektedir. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez veren cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.
Garantisi olan ürün değişir mi?
Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Yasal onarım süresi kaç gün?
Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.
Değişim hakkı kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Söz konusu uyuşmazlık ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.
Hangi ürünler iade edilemez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Birebir değişim garantisi nedir?
Kullanıcı hatası olmayan ve garanti kapsamında olan ürünlerde, ürünün tamiri mümkün olmayacak şekilde üretilmiş olması ve değiştirilebilen parça içermemesi halinde ürün ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilerek tarafınıza gönderilecektir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
Servis ücreti vermek zorunda mı?
Öncelikle restoran veya kafeler, fiyat listesinde yer alan fiyatlara ek olarak hizmet ve teminat gibi ücretleri tüketiciye bildirmek zorundadır. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dâhil olarak bildirilmesi zorunludur.
Yetkili servis ücreti yasal mı?
Ev aletleri için servis ücretleri, garanti süresi dolduğunda yasal hale gelir. 2014 yılında Resmi Gazete’de yayımlanan Satış Sonrası Servis Yönetmeliği’nin RG–31037)(1) sayılı maddesinde yapılan değişikliğe göre, servisler çalışanlarından garanti süresi boyunca nakliye ve taşıma masrafları gibi ücretler talep eder.
Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?
Bu bağlamda satıcı, tüketiciye ürün bedelinin tamamını ve ürünü iade etme kargo masraflarını eksiksiz olarak tazmin etmek zorundadır. Ürünü iade etme kargo masrafları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama hükümleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanır.
Yetkili serviste arıza tespiti ücretli mi?
Yetkili servisler genellikle arıza tespiti için ücret talep ederler.