İçeriğe geç

Personel Özlük Işleri Nedir Nasıl Yapılır

Personel özlük işleri ne iş yapar?

İnsan Kaynakları Uzmanı ne demektir? İnsan Kaynakları Uzmanı, personelin işe alım ve işten çıkarma işlemlerini yürütmek, personel dosyalarını ve bordrolarını hazırlamak ve departmanın idari süreçlerini yürütmekten sorumludur.

Personel özlük dosyası nasıl hazırlanır?

Personel dosyası, çalışanın kimlik kartının bir kopyası, sağlık raporu, iyi hal belgesi, askerlik hizmet kartı (erkek çalışanlar için), oturma izni veya mezuniyet belgesinin bir fotokopisi gibi belgeleri içerebilir. Yeni bir işe başladığınızda, önemli ayrıntıları doğrulamak için sizden kişisel bilgiler istenecektir.

Özlük dosyası olmazsa ne olur?

Çalışan iş ilişkisini sonlandırsa bile personel dosyasını hemen imha etmemeliyiz çünkü İş Kanunu’na göre saklama süresi 5 yıl, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre ise saklama süresi 10 yıldır. Personel dosyasının kaybolması veya kaybolması durumunda 2024 yılı için ceza tutarı 14.740 TL’dir.

Personel özlük dosyasını kimler görebilir?

Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde belirtildiği üzere, personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilmektedir. Soruşturma ve kovuşturma yetkisine sahip olanlar dışındaki hiçbir organa personel dosyasının içeriğine ilişkin bilgi veya erişim sağlanmayacaktır.

Personel özlük hakları nelerdir?

Çalışan hakları; çalışanlar ile işverenleri arasındaki sözleşmelerde yer alan ücret, çalışma saatleri, tatil, genel tatil, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi konuları kapsamaktadır.

Bordroyu kim yapar?

Maaş bordrosu, işverenin çalışana yaptığı ödemeleri tüm vergiler ve kesintilerle birlikte gösteren ve çalışana düzenli olarak sunulan resmi bir belgedir. Bu belge, çalışan tazminatının ayrıntılı bir dökümünü içerir ve işveren tarafından insan kaynakları veya muhasebe departmanı aracılığıyla hazırlanır.

Özlük dosyasını kim hazırlar?

Personel dosyasını kim oluşturur? Personel dosyaları genellikle bir şirketin insan kaynakları departmanı (İK) tarafından oluşturulur ve yönetilir. İK departmanı, bir şirketin çalışanlarının kişisel ve profesyonel verilerini düzenli bir şekilde kaydetmekten sorumludur.

Özlük evrakları nelerdir?

Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Kimlik kartının bir kopyası. Kimlik kartının bir kopyası. Kayıt belgesi. Sağlık belgesi. Diplomanın bir kopyası. İyi hal belgesi. 2 adet pasaport fotoğrafı. Medeni durumu belirten bir belge. Daha fazla makale…•2 Şubat 2022

Personel özlük dosyası nereden alınır?

Personel dosyası çeşitli belgeleri içermelidir. İşveren bu belgeleri çalışandan toplar ve arşivler.

Özlük dosyası kimlere verilir?

Devam eden istihdamda personel dosyasına eklenen belgeler olduğu gibi, işten ayrılırken de eklenmesi gereken belgeler vardır. Çalışanlar işe alındığında, işveren onlara bir liste verir ve çalışandan bu listedeki belgeleri hazırlaması istenir.

Özlük dosyası cezası nedir?

İşverenler personel dosyası tutmazlarsa veya eksik tutarlarsa para cezasıyla karşı karşıya kalabilirler. Ayrıca bu durum işvereni iş mahkemelerinde dezavantajlı duruma düşürebilir. 2024’ten itibaren bir çalışanın personel dosyasını oluşturmamanın cezası 14 yıl olacak.

Personel özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?

Personel dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu çerçevesinde uygulanmaktadır. İlgili kanunlar çerçevesinde, çalışanların personel dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren on yıl süreyle saklanması zorunludur.

Personel özlük işlemleri nelerdir?

Personel dosyalarının hazırlanması; İşe başlama, çalışma ve iş gücünden ayrılma sürecinin tamamını kapsar. Sadece kişi işe başladığında işveren personel dosyasını oluşturur. Bu dosya, personel kuruluşta çalıştığı sürece sürekli olarak izlenmelidir.

Devlet memuru özlük dosyasına bakabilir mi?

Bu düzenlemenin uygulanmasında personel dosyaları memurluk dosyalarının bir parçası sayılacak olup, gizli kayıt bilgilerinin doldurulması sırasında görevli nüfus memurlarınca incelenebilecektir.

Özlük dosyası nasıl olur?

Personel dosyasında neler bulunur? Personel dosyasında kimlik bilgileri, sağlık raporları, mezuniyet belgesinin fotokopileri ve SSI işe giriş beyanı gibi belgeler bulunur. Ayrıca dosyada istihdam sözleşmeleri, izin talepleri ve performans raporları da bulunur. Personel dosyasını güncel ve eksiksiz tutmak yasal bir zorunluluktur.

Özlük biriminde ne yapılır?

Çalışanların personel işlerinden sorumludur. Personelin özlük haklarına ilişkin yazışmaları yürütmek ve tüm personel dosyalarının usulüne uygun ve gizli bir şekilde saklanmasını sağlamak.

Personel görevlisi ne iş yapar?

İnsan kaynakları profesyonelleri, özel sektörün çeşitli alanlarındaki şirketlerde insan kaynakları alanında çalışan ve personelin giriş ve çıkış işlemlerini yürüten kişilerdir. İnsan kaynakları görevlisi, şirketin personel dosyalarını tutmaktan sorumludur.

Bordro ve ozluk isleri nelerdir?

Bordro ve İnsan Kaynakları Uzmanı, yeni işe alınan personelin işe giriş belgelerinin hazırlanması, bordro muhasebesinin düzenlenmesi ve çalışanın işten ayrılışına kadar tüm personel hukuku sürecine eşlik etmekten sorumludur.

Özlük işlemleri nelerdir?

Personel süreçleri ayrıca çalışanın istihdam süresi boyunca meydana gelen tüm değişiklikleri ve çalışanın işyerindeki pozisyonunu etkileyen koşulları da içerir. Örneğin, terfiler, maaş artışları, disiplin cezaları veya görev değişiklikleri çalışanın personel dosyasına kaydedilmeli ve gerekli belgelerle desteklenmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa escort şişli escort ankara escort bayan